مقالات آموزشی

چکه کردن شیرالات بهداشتی

چکه کردن شیرآلات بهداشتی
  • چکه کردن شیرالات بهداشتی از مباحث مهم دیگری است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. گرفتگی فیدر گاهی اوقات تعویض شیر آب می‌ تواند یک مشکل بودجه بزرگ باشد، بنابراین طبیعی است که مستاجران در مورد نحوه تعمیر شیر آب و شستشوی شیرهای لوله کشی در آشپزخانه یا حمام سؤالاتی داشته باشند. شیرآلات و اتصالات تا حد زیادی قابل تعمیر هستند، اما ابتدا باید دستگاه را بشناسید.

    تماس با شرکت شیرآلات هایسی، مشاوره خرید شیرآلات

    این بدان معناست که مکانیسم قفل ممکن است شامل یک شیر توپی، یک کارتریج و یک جعبه جرثقیل کرمی یا سرامیکی باشد. بیایید نگاهی به این دستگاه‌ ها بیندازیم، ببینیم آن‌ ها چه کاری می‌ توانند انجام دهند. تشخیص مکانیسم قفل توپ بسیار آسان است. در زندگی روزمره از آن به عنوان سوئیچ یا ضربه گوشه استفاده می‌ شود و به عنوان کنترل یک دکمه تیک وجود دارد.

    این‌ گونه دستگاه‌ ها کاملاً نیمه چرخان هستند. اگر علاقه‌ مند به تعمیر آن هستید. اگر شیرهای آشپزخانه و حمام روشن هستند و در عین حال شیر آب دارای دو بره برای آب گرم و سرد می‌ باشد پس جعبه ای با یک شیر آب سرامیکی نیمه چرخان در نظر گرفته می‌ شود. در اغلب موارد سرباره بره کاملاً در 360 درجه بسته می‌ شود یا برعکس.

    در خانه‌ هایی که منبع آب گرم وجود ندارد، در هنگام راه‌ اندازی از شیرهای برنجی و گاهی آب سرد خطی استفاده می‌ شود. علاوه بر این، امروزه نه تنها در آشپزخانه یا حمام، بلکه به عنوان مثال، در خیابان، ساختمان‌ های بیرونی و موارد مشابه نیز استفاده می‌ شود، در هر صورت جریان آب با نصب چرخ دنده حلزونی تنظیم می‌ شود.

    شیرهای توپی

    توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که چکه کردن شیرالات بهداشتی مشمول تعمیر یا تعمیر قطعات نمی باشند. در برخی موارد، چنین شیرهایی به سادگی باید با شیرهای جدید جایگزین شوند.

    چکه کردن شیرالات بهداشتی

    پس بیایید با تعمیر شیر توپی در صورت نشتی شروع کنیم؟

    اول از همه، شایان ذکر است که دریچه توپ از نوع ساخته شده است و به عنوان یک قاعده، از پایین ساقه ظاهر می‌ شود. به این معنی که دلیل آن در سیم پیچ یا ترک‌ های بی‌ کیفیت است. در حالت اول، می‌ توانید دستگاه را بردارید و مجدداً بسته بندی کنید. و در این جا، در مورد دوم، لازم است مکانیسم به طور کامل جایگزین شود.

    این اتفاق می‌ افتد که قفل توپ به سادگی نگه نمی‌ دارد (چکیدن یا حفر کردن)، در این مورد، ممکن است رسوبات نمک و آهک وجود داشته باشد، به این معنی که شما باید دریچه‌ ها را باز کرده و آن‌ ها را کاملاً جدا کنید. پس از آن، بدنه را از داخل تمیز کنید به احتمال زیاد، توپ چرخه کار خود را تکمیل نکرده است، همه چیز را دوباره جمع آوری کنید.

    چگونه شیر آب موجود را با کارتریج پلاستیکی یا سرامیکی تعمیر کنیم

    اگر توپ فرسوده یا آسیب دیده باشد (این بسیار نادر است)، دفترچه راهنما جایگزینی آن را ارائه نمی‌ دهد. حال بیایید ببینیم که چگونه شیر آب موجود را با کارتریج پلاستیکی یا سرامیکی تعمیر کنیم (خود کارتریج قابل تعمیر نیست، بنابراین فقط امکان تعویض وجود دارد). اول از همه، پس از قطع منبع آب سرد و گرم، باید اهرم (اهرم تنظیم) را از جعبه جوی استیک جدا کنید. برای انجام این کار، درپوش قرمز-آبی زیر دسته را بردارید و در آن جا پیچ را می‌ بینید که باید آن را سه دور به چپ بچرخانید، اگر چه نشتی وجود دارد، پس از برداشتن آن، به اندازه کافی سفت خواهد شد.

    پس از آن، باید مهره تزئینی (سمت چپ) و سپس مهره قفل دیگری را باز کنید که داخل آن را روی بدنه ثابت می‌ کند. اکنون می‌ توانید کارتریج را بردارید و یک کارخانه جدید در فروشگاه بخرید – یدکی برای تعمیر کامل کافی است – میکسر خود را مجدداً مونتاژ کنید. فقط هنگام خرید بهتر است کارتریج قدیمی را با خود ببرید تا اشتباه نکنید، آن‌ ها دارای اندازه‌ های مختلف هستند.

    مرحله اول

    برای شروع، بره را از وسط دسته جدا کنید، یک پوشش تزئینی وجود دارد که باید آن را با پیچ گوشتی یا چاقو باز کنید و در زیر آن پیچی برای باز کردن می‌ بینید (همچنین نحوه تعویض وینچ را یاد بگیرید).

    اما اگر نشت شما از طریق دهان انجام نمی‌ شود بلکه از قسمت بالای بدن عبور می‌ کند، سعی کنید با استفاده از دست خود مهره را محکم کنید و این احتمال وجود دارد که خطا برطرف شود. اگر امکان رفع سفت شدن قفل وجود نداشت، به مرحله بعد بروید.

    مرحله دوم

    با این حال، مرحله بعدی با شل کردن مهره قفل (سمت چپ) شروع می‌ شود، اما ممکن است جعبه محور نیز شروع به چرخیدن کند، بنابراین یا به طور موقت لامبرکین بپوشید یا در زمان شل شدن آن را با انبردست محکم کنید.

    هنگام برداشتن مهره، می‌ توانید بوش (برای ساقه) را از ساقه بیرون بکشید. در غیر این صورت، ممکن است یک حلقه نگهدارنده وجود داشته باشد که باید برداشته شود. اکنون جعبه محور جرثقیل را برچیده و برای این کار حلقه نگهدارنده را از میله بر می‌ داریم به طوری که آن را نگه دارد تا سقوط نکند.

    سپس یک جفت سرامیکی را با یک حلقه درز گیر لاستیکی با استفاده از یک چوب فشار دهید و اگر جواب نداد، 5-6 ضربه سبک با یک دسته پیچ گوشتی روی دسته بزنید. مشکل احتمالی در این فرایند نتیجه رسوب نمک‌ ها و رسوبات آهکی بر روی سطح قطعات است. دو یا سه لایه نوار برقی را در جایی که با پیکان مشخص است بمالید.

    این امر فاصله بین سرامیک و میله را افزایش می‌ دهد، بنابراین فشار روی حلقه لاستیکی و جریان افزایش می‌ یابد. همچنین، اگر یک واشر سیم مسی بسازید و آن را در کیسه کاشت قرار دهید، می‌ توانید ضخامت حلقه لاستیکی مسطح را جبران کنید، اثر یکسان خواهد بود. تمیز کردن قطعات آهک را فراموش نکنید.

    مرحله آخر

    پس از آن، همه چیز را به ترتیب معکوس جمع کنید و سعی کنید آب را روشن کنید اگر نشت برطرف نشد، باید جعبه شیر را تعویض کنید، به خصوص که قیمت آن زیاد نیست.

    برای تعمیر جعبه محور کرم، شما باید مراحل مشابه را برای جداسازی انجام دهید. فقط در اینجا شما باید شیر لاستیک را با یک شیر جدید جایگزین کنید، می‌ توانید آن را از یک لاستیک متراکم ضخیم برش دهید یا آن را در یک فروشگاه بهداشتی خریداری کنید. 

    هشدار هنگام تعمیر شیر یا میکسر، حتماً آب را از فلکه اصلی آن قطع کنید!

    گرفتگی فیدر

    چکه کردن شیرالات بهداشتی اگر به دلیل نشت آب معمولی باشد، تعمیر شیر ممکن است لازم نباشد. نقص‌ های این نوع شیر توپی را می‌ توان با برداشتن فیلتر که به شکل مش کوچک است، به راحتی در خروجی، نزدیک به توپ برطرف کرد.

    قبل از شل کردن شیر، فیلتر باید کاملاً از انسداد تمیز شود و چندین بار شستشو شود. اگر چندین فیلتر تمیز کننده واقع در بدنه لوله آب قبلاً روی آن نصب باشد، تعمیر شیر توپی آب چند برابر کمتر انجام می‌ شود.

    از مسدود شدن تور روی شیر جلوگیری می‌ کند. شیر به خوبی باز نمی‌ شود اگر شیر توپی شروع به چرخش محکم کند، آسیب به ساقه یا توپ رخ می‌ دهد. در عین حال، در چندین مورد از این قبیل، شیر آب نشت می‌ کند و این سوال مطرح می‌ شود که چگونه می‌ توان شیر را بدون شیر باز کرد. این کار با استفاده از پیچ گوشتی‌ های سر تخت یا آچار قابل تنظیم انجام می‌ شود.

    هنگام بررسی سطح توپ، ممکن است معلوم شود که با یک پوشش زنگ زده پوشیده شده است، آن را با کاغذ سنباده ریز یا عامل ضد زنگ درمان کنید. جایگزینی دسته‌ های توپ قدیمی با دسته‌ های جدید نیز کمک کننده خواهد بود.

    مزایا و معایب شیر توکار و تفاوت آن با شیرهای روکار از دیگر مطالب کاربردی در هایسی می‌ باشد که با خواندن آن می‌ توانید اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

    جریان آب در انبار

    شیر توپی یا همزن حتی اگر مهر و موم لاستیکی آسیب دیده باشد، قابل تعمیر است. قبل از باز کردن شیر، باید مهره‌ ای را که وظیفه فشار دادن محکم اتحادیه را بر عهده دارد با دقت باز کرده و با آچار جایگزین کنید. روش دیگر این است که می‌ توانید مهر و موم روغن را با سفت کردن پیچ‌ های نزدیک شفت محکم کنید. استفاده از گریس سیلیکون روی حلقه‌ های جدید قبل از مونتاژ، عمر شیر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌ دهد.

    چکه کردن شیرالات بهداشتی

    شیر آب چکه کننده: این زمانی اتفاق می‌ افتد که سفتی مهر و موم توپ در طول استفاده طولانی مدت بکشند. همچنین، اگر ذرات کوچکی وارد مکانیزم چرخش توپ شوند، در نتیجه، آب بندی به اندازه کافی محکم نمی‌ شود یا سریع‌ تر فرسوده می‌ شود.

    همچنین اگر موادش بی‌ کیفیت باشد یا ذرات کوچک وارد آن شوند، ممکن است خود توپ آسیب ببیند. در صورت نقض محکم بودن ساختار، محکم کردن سازه با آچار سیم پیچ در امتداد نخ، باعث ایجاد تناسب محکم‌ تری روی توپ می‌ شود.

    در صورت گرفتگی، باید ساختار را جدا کرده و بشویید، قطعات داخلی را تمیز کنید. فیلتر را تمیز کنید، ممکن است مسدود باشد. آن‌ ها همچنین یک مش اضافی در لوله‌ ها قرار می‌ دهند تا دانه‌ های ریز شن و ذرات زنگار را در خود نگه دارند تا از خرابی دیگر جلوگیری شود. در صورت آسیب دیدگی، توپ را تعویض کنید. در صورت فرسودگی واشرها را تعویض کنید.

    شیر حمام مدل پاپیلو رنگ کروم نمونه‌ ای زیبا با طراحی کاملا متفاوت از محصولات شرکت هایسی است که متناسب با دکوراسیون‌ های متفاوت تولید می‌ شود.

    ترک خوردگی در بدنه دریچه

    در این مورد، البته، تعمیر غیرممکن است و کل بدنه باید تعویض شود. اما برای از بین بردن موقت نشتی، می‌ توانید از جوش سرد برای تمیز کردن و چربی زدایی ترک قبل با استون استفاده کنید. بنابراین‌، می‌ توانید قبل از خرید جرثقیل جدید و تغییر طراحی آن، خرابی را بر طرف کنید. 

    سخن آخر چکه کردن شیرالات بهداشتی

    در این مقاله درباره چکه کردن شیرالات بهداشتی پرداختیم و اطلاعات کافی در مورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. خوشحال می شویم نظرات و انتقادات خود را در مورد این مطلب چکه کردن شیرالات بهداشتی در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *